Persiko Sommar, Serien.

Underbara persikosommar-trilogin i pocket!
Första boken om tjejerna som sommarjobbar på en persikoodling! Doftrikt och sinnligt om förtroliga vänskapsband som knyts och förblir evigt slitstarka efter den här första heta sommaren. Murphy har rykte om sig att vara den vildaste tjejen i Bridgewater och besitter en förmåga att slingra sig ur de knepigaste situationer. Men när hon åker fast för stöld på Darlington Orchard måste hon betala av skulden genom att plocka persikor under den stekande solen. Leeda är helt perfekt enligt alla, därbland hennes pojkvän Rex. Den enda som inte tycker hon är perfekt är hon själv, och hennes mamma. Hon och Rex hade planerat att resa bort tillsammans, men det blev inte riktigt som Leeda tänkt. 
 Istället för att få tillbringa en underbar sommar på stranden blir hon ivägskickad till sin farbrors persikoodling. Birdie brukade skutta runt på familjens persikoodling och plocka persikor för att det var så roligt. Men nu när hennes föräldrar ska skiljas och persikoodlingen är nära konkurs vill hon inte se en persika till synd att hon inte har något val. Ihopfösta på Darlington Orchard kommer tjejerna att upptäcka vad sann vänskap innebär, hur man hittar söta pojkar bland persikor och, självklart, hur man plockar den perfekta persikan.
 
Den här serien är bland den bästa jag läst. Den är perfekt att läsa den under sommaren eller hösten.
Efter första boken var jag helt fast.
 
Böckerna i serien heter;
 
Persikosommar


Senare kom hösten
 
 
Ett år senare 
 
 
Betyg: 
 
Intressantaste karaktären:
Murphy helt klart. Jag älskar henne. Hennes sätt att bara vara, och att vara så avslapnad och ändå så djup. 
 
Författaren: Jodi Lynn Anderson
 
Årkar inte skriva så mycket mer nu, men nu vet ni alla fall lite om serien! ¨¨
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

åh, Persikosommar tycker jag är jättebra! :D

Förresten ... vet inte om du kommer ihåg, men för ca en månad sen kommenterade du på min blogg och undrade om vi skulle länka varandra. Av någon konstig anledning försvann kommentaren i mitt arkiv så jag såg den inte förrens nu ... Men jag länkar dig gärna nån gång, det är bara att säga till! :)

2012-10-03 @ 19:09:25
URL: http://boklisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0